28.1.2021

Hyvät Jokihelmen opiston asiakkaat ja yhteistyökumppanit

Epidemiatilanne Pohjois-Pohjanmaalla on kiihtymisvaiheessa. Pohjois-Pohjanmaan koordinaatioryhmä suosittelee nykyisten rajoitusten jatkamista 28.2.2021 saakka. Suosituksissa tullaan huomioimaan Valtioneuvoston ja AVI:n mahdolliset uudet linjaukset.

Tilannekuvan perusteella Haapaveden kaupunki on päättänyt, että Jokihelmen opistossa alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten vapaan sivistystyön ja taiteen perusopetuksen yksilö- ja pienryhmäopetus sallitaan 2.2.-28.2.2021 turvallisuusohjeita noudattaen. Toiminta-alueemme kunnat voivat tarkentaa omalla päätöksellään Jokihelmen opiston kurssien lähiopetuksen järjestämistä. Informoimme oppilaita kurssikohtaisesti opetuksen alkamisesta ja turvallisuuden edistämisestä kursseilla. Muilta osin rajoitustoimenpiteet pysyvät ennallaan 28.2.2021 saakka eli vapaan sivistystyön yli 18-vuotiaiden yksilö- ja ryhmäopetuksen keskeytys jatkuu 28.2.2021 saakka.

Kartoitamme vapaan sivistystyön kurssien etäopetusmahdollisuuksia ja markkinoimme niistä uusia kursseja. Nykyiset kurssit ja ilmoittautumiset eivät automaattisesti muutu etäkursseiksi. Aloitamme lähiopetuksen heti, kun se alueellisten rajoitusten mukaisesti on mahdollista.

Jos haluat vahvistaa omia digitaitojasi, käy tutustumassa Meri-Pohjolan opistopiirin Digittää https://digittaa.net/ hankkeen sivuilla koulutustallenteisiin ja tulevien koulutusten ajankohtiin. Digittää -hankkeen facebook-sivuilla on myös lisätietoa. Ohjaus ja koulutukset ovat ilmaisia Jokihelmen opiston alueen kuntalaisille.

Toimistomme palvelevat puhelimitse ja sähköpostitse. Sähköposti on päätiedotuskanavamme eli jokaisen kannattaa ilmoittaa opiston toimistoon oma tai läheisen sähköpostiosoite tiedotteiden saamiseksi. Opistosihteerit palvelevat puh. 044 7591 246 ja puh 044 7591 303 (Haapavesi, Kärsämäki, Pyhäntä) ja 044 7591 503 (Oulainen, Merijärvi) ja 044 7591 336 (Siikalatva). Kurssi-ilmoittautumiset puh. 044 7591 999. Yleinen opiston sähköpostiosoite: . Ajankohtaiset tiedotteet päivitetään myös www.jokihelmenopisto.fi ja Jokihelmen opiston facebook-sivulle.

yst. Anu Hultqvist, rehtori ja Jokihelmen opiston väki